Hoekstra racing

Hoekstra racing

Op 3 April mocht ik tijdens de Ooperoncup fotograferen voor Hoekstra Racing.
Meteen werd al duidelijk dat Hans voor een plek bij de eerste 7 wilde gaan.
Het wedstrijd verslag door hans zelf:”

De eerste wedstrijd zit er weer op.
Na opnieuw een motorwissel op vrijdag (thnx jongens!!)
Een vrije training op een wat nattige baan. Een paar uitglijders in de Strubben en een volledig gemist rempunt in de Haardbocht waren het gevolg.
De kwalificatie was op een droge baan met een tijd van 2.09.666.
In de eerste race werd ik 17e met een snelste tijd van 2:10.003. Toch met en tegen een paar man een leuke wedstrijd gereden.
Toch ook wel veel uitvallers met als “hoogtepunt” een beste klapper tussen Ooperonrijders Kohler/Kohler en Arendsen (DTC) in de Stekkenwal, dat voor een behoorlijke periode code 60 zorgde
In de tweede race als 14e geëindigd met een snelste tijd van 2:10.310. Mooi gevecht met equipe 12, die ik later ook nog even een beste opdrukker gaf, toen ik aan het einde van de Veenslang mijn rempunt effies miste.
Hier geen schade, maar na afloop van de wedstrijd zagen we wel dat er wat blauwe lak op de bumper linksachter zat. Niks van gemerkt,
Kortom weer een zeer leerzame dag. Goed gereden, maar het moet gewoon harder.
Een mooi doel voor de komende trackdays en de wedstrijd van 1 mei as.

Wil je meer verslagen en/of video’s? volg Hoekstra racing dan op Facebook. Of de website.

IMG_4914

Gelukkig hebben ze ook foto’s

Voor mij was het ook de eerste race. Na even opwarmen kwamen er mooie platen op het scherm van mijn camera.
Ik begon in de GT bocht, maar ben al snel naar de Strubben verhuisd. Daar lagen meer fotomomenten. Je kan ze zien bij inkomen Haarbocht tot het op gaan van de Veenslang.
Lekker veel fotomomenten dus. Die wil je ook maximaal benutten. Ik zou graag zeggen dat iedere plaat raak is, maar helaas. Toch heb ik genoeg foto’s overgehouden om een selectie te maken. Die selectie is hier onder te bekijken.

 

[gss type=”slideshow” size=”large” ids=”1625,1624,1623,1622,1621,1620,1619,1617,1616,1615″]